سپتیک تانک چیست و چگونه به ما کمک می کند
نوشته شده توسط : علی حدادی

 

سپتيك تانك  يا سپتيك فاضلاب، از محصولات توليدي شركت مهندسي فرآب صنعت مي باشد كه در زمينه صنعت آب و فاضلاب در راستاي جلوگيري از آلودگي آب هاي زيرزميني و محيط زيست از آن استفاده مي گردد. قيمت فروش سپتيك تانك، بر اساس درخواست مشتريان محترم به آنها ارائه مي گردد. سپتيك تانك هاي پيش ساخته توليدي اين شركت به عنوان ارزان ترين و ساده ترين متد طبيعي تصفيه فاضلاب شناخته مي شود كه بصورت يكپارچه  و همزمان از روش هاي طبيعي و بيولوژيكي تصفيه فاضلاب استفاده مي كند.

چگونه مي توان با استفاده از سپتيك تانك، از آلودگي آب هاي زير زميني و محيط زيست جلوگيري نمود؟

روش كاركرد  سپتيك تانك  بدين شكل است كه فاضلاب دفع شده از خروجي لوله هاي وسايل بهداشتي پس از ورود به انباره سپتيك تانك به علت كاهش سرعت جريان قسمتي از مواد معلق و مواد سنگين آن ته نشين شده و به فرم لجن در كف مخزن سپتيك تانك قرار مي گيرد سپس بوسيله باكتري هاي بي هوازي كه در اين مخزن فعال شده اند شروع به تجزيه مواد آلي موجود در فاضلاب مي كنند و به نوعي، لجن فاضلاب را هضم مي نمايند.

آشنايي با انواع سپتيك تانك

كار باكتري هاي بي هوازي اينگونه است كه انرژي مورد نياز خود را از تجزيه مواد آلي، معدني موجود در فاضلاب بدست مي آورند و اين باكتري ها بر خلاف باكتري هاي هوازي لجن و فاضلاب را احيا مي كنند در نتيجه فاضلاب به صورت مواد آلي ناپايدار تجزيه شده و در اثر اين فعل و انفعالات فاضلاب به پساب تبديل مي شود.

پساب حاصل از تصفيه را مي توان به فاضلاب هاي شهري ترانشه هاي جذبي، چاه جاذب و يا به آب هاي سطحي مجاور جهت مصارف كشاورزي هدايت كرد. سپتيك تانك به صورت انباره استوانه اي شكل و از جنس بتن مسلح با سيمان تيپ ۵۵ ضد سولفات كه از داخل و خارج توسط پليمر هاي شيميايي ايزوله گرديده و در ظرفيت هاي مختلف ساخته مي شود اين دستگاه به صورت مونتاژ شده يا قطعاتي كه در محل مورد نظر قابل مونتاژ باشد نصب و راه اندازي مي گردد.

اجراي سپتيك تانك براي جمعيت هاي محدود همچون يك واحد ساختمان و يا مجتمع هاي چند واحدي مسكوني و يا موسسات كوچك و ساير مراكز جمعيتي مورد استفاده قرار مي گيرد. زمانيكه تصفيه فاضلاب در سپتيك تانك بصورت ناقص انجام مي شود در حالت كلي به 2 روش دفع مي گردد.

۱-  دفع پساب در زمين : زمانيكه سطح آب زيرزميني پائين و امكان ايجاد چاه جاذب فاضلاب موجود باشد.در صورتيكه سطح آب زيرزميني بالا باشد و زمين از نفوذ پذيري زيادي برخوردار نباشد، بايد پساب را زير سطح زمين پخش نمود.در اين صورت پساب با كمك يك شبكه لوله هاي سوراخ دار در زير زمين و در عمق ۴۵ تا ۹۰ سانتي متري پخش مي گردد.

۲-   وارد كردن پساب به فاضلاب شهري : پس از انجام عمليات پيش تصفيه در سپتيك تانك ها مي توان پساب خروجي را به فاضلاب شهري جهت عمليات تكميلي تصفيه هدايت نمود.

 
انواع سپتيك تانك هاي توليدي شركت مهندسي فرآب صنعت

 شركت مهندسي فرآب صنعت به عنوان يكي از توليد كنندگان و تامين كنندگان انواع سپتيك تانك در كشور شناخته شده است كه انواع مختلف آن به شرح ذيل مي باشد.

۱-   سپتيك تانك پلي اتيلن
مواد مصرفي در اين نوع سپتيك تانك از جنس PE با گريد ۱۰۰ ( سپتيك تانك از جنس پلي اتيلن )  و به صورت  ۳ لايه مي باشند. شركت مهندسي فرآب صنعت با تهيه و توليد اين نوع از سپتيك تا ظرفيت ۷۰۰ متر مكعب به صورت يكپارچه، به عنوان اولين و بزرگترين تامين كننده و صادر كننده اين نوع از سپتيك در كشور شناخته شده است.


۲–     سپتيك تانك فايبرگلاس
سپتيك تانك فايبرگلاس با استفاده از الياف پلي استر و پلي رزين مي باشد و از مزاياي اين نوع سپتيك تانك مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:

۱   –   اجراي سريع

۲–     هزينه پايين

۳–     كيفيت بالاتر

۴–     وزن سبك تر و اشغال فضاي كمتر

۵–     عدم ايجاد جلبك

۶–      ساخت مطابق با ابعاد درخواستي كارفرما (عدم محدوديت در ساخت)


 
۳–     سپتيك تانك بتن مسلح
سيمان مصرفي در سپتيك تانك بتن مسلح از نوع سيمان تيپ ۵ ضد سولفات مي باشد. ميلگرد مصرفي از نوع آجدار مي باشد. طراحي و اجراي اين نوع سپتيك تانك به گونه اي است كه ايزولاسيون به بصورت كامل رعايت گرديد و هيچ گونه بوي نا مطبوع در محيط ايجاد نمي گردد.

concrete septic tank
 

طريقه نصب سپتيك تانك هاي توليدي شركت فرآب صنعت

انواع مختلف سپتيك تانك بر اساس جنس توليد در محل پروژه، نصب و راه اندازي مي گردد. واحد فني شركت مهندسي فرآب صنعت پس از بازديد از محل پروژه اقدام به طراحي و ارائه نقشه ها و ديتايل هاي اجرايي پروژه به كارفرمايان و مشتريان خواهد نمود. بر اساس نحوه توليد، مشتريان مطابق با نقشه هاي اجرايي اقدام به خاكبرداري محل نموده و با هماهنگي واحد فني، عمليات نصب و راه اندازي بر روي مخزن سپتيك تان صورت مي گيرد.

در قسمت زير به برخي نكات در اين راستا اشاره خواهيم نمود.

·     در صورتيكه در محل نصب امكان تردد ماشين آلات سنگين وجود دارد توصيه مي شود به وسيله فنس جداسازي صورت گيرد.

·     عمق نصب سپتيك بايد به طريقي باشد كه خروجي فاضلاب به صورت ثقلي  وارد لوله ورودي سپتيك شود.

·     در صورتيكه خروجي پساب سپتيك وارد زمين يا خاك مي شود زمين مورد نظر بايد حداقل ۱۰ متر از ساختمان فاصله داشته باشد و حداقل ۳۰ متر از چاه هاي آب فاصله داشته باشد.

·     زير سازي و رگلاژ محل نصب سپتيك ضروري است.( شيب سطح زير سپتيك صفر در صد مي باشد).

·     فاصله مناسب از ساختمان حداقل ۳ متر.

 

سپتيك تانك هاي فرآب صنعت چه مزيتي براي شما خواهد داشت

  • سريع و آسان نصب مي شود.
  • فضاي مورد نياز دستگاه محدود و كم است.
  • نيازي به برق ندارد
  • به قطعات يدكي و قطعات خاص صنعتي نيازي ندارد.
  • دستگاه پس از نصب هيچگونه هزينه سرويس و نكهداري بعدي ندارد.
  • كاركرد دستگاه بدون صدا مي باشد.
  • توليد و نگهداري دستگاه هيچگونه ارزبري ندارد.




:: برچسب‌ها: سپتیک تانک ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: